تابلو لایت باکس چیست؟ کاربرد لایت باکس در تبلیغات

تابلو لایت باکس

لایت باکس همانطور که از نام لاتین آن پیداست به معنی جعبه ای روشن می‌باشد. این جعبه‌های روشن امروزه در ساخت تابلو‌ ها بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته اند. لایت باکس واژه ای لاتین بوده و بیشتر در میان تابلو ساز ها رواج دارد. طراح لایت باکس می تواند به شکلی چشم نواز هنر خود را در این جعبه نورانی و جادویی به نمایش بگذارد و ذهن مخاطبین را با این نوع تابلوی زیبا تحت تاثیر قرار دهد. همانطور که گفته شد، لایت باکس جعبه ای نورانی می‌باشد، اما این جعبه می‌تواند از جنس های متفاوتی ساخته شود و صرفا جنس آن فلزی نیست. همچنین مدلهای متنوعی نیز دارد که برای آشنایی با لایت باکس در انواع متنوع آن، به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید و با ما همراه باشید. در ابتدا باید ببینیم که تابلوی لایت باکس دقیقا چه نوع تابلوی تبلیغاتی می‌باشد.

لایت باکس چیست؟

تابلوهای لایت باکس سازه‌هایی هستند که در قالب باکس‌هایی از جنس آلومینیومی، چوبی ام دی اف یا پلکسی ساخته می‌شود و رویه این تابلو نیز از جنس فلکسی، پلکسی گلس بوده که با نور ال ای دی یا مهتابی یا اس ام دی ساخته می‌شود. نور پردازی در این مدل از تابلوها از پشت تصویر انجام می‌شود و به صورت یک جعبه می باشد و با متریال متنوع و در ضخامت های مختلف تولید می‌شوند. طراحی لایت باکس بایستی توسط یک طراح حرفه‌ای که از علم گرافیک بخوبی آگاه بوده باشد انجام شود پس هر کسی با گذاشتن یک پوستر یا عکس درون جعبه و روشن کردن چراغهای درون جعبه نمی‌تواند به ساخت لایت باکس بپردازد. در ادامه به انواع این تابلوها و کاربردهای هرکدام خواهیم پرداخت.

معرفی انواع لایت باکس

  • تابلوهای لایت باکس با متریال مختلف ساخته می‌شوند و انواع گوناگونی دارند:
  • مدل ایستاده که پشت ویترین یا داخل داروخانه ها زیاد دیده اید.
  • مدل استندی که برای فروشگاه ها ساخته می‌شوند.
  • مدل دیواری که برای تبلیغ محصولات یا خدمات روی دیوار نصب می‌شوند.
  • مدل سقفی که معمولا دوطرفه ساخته می‌شوند که از قف آویزان شده و از هر دو جهت دیده شوند.
  • مدل اسکرول که توانایی نمایش 4 تا 8 تصویر را بصورت رولینگ رفت و برگشت دارد.
  • مدل فریم لس که از نامش پیداست بدون فریم و قاب می‌باشد و تصویر سطح دیداری بالایی دارد.
  • مدل پارچه ای که بجای رویه فلکسی از پارچه های خاصی استفاده می‌شود.
  • مدل اسنپ فریم که از 4 طرف براحتی باز شده و ضخامت کمتری داشته و مناسب تبلیغات طولانی مدت است.

کاربرد تابلو لایت باکس در تبلیغات

هر شخصی چه حقیقی و یا حقوقی، بنا بر حرفه و کسب و کار خود در دنیای امروز احتیاج مبرم و بی انکاری به تبلیغات دارد. تبلیغات روشهای متنوعی دارد که هر شخصی بنا بر بودجه و نوع کسب و کارش یکی از آن روشها را انتخاب می‌نمایید. یکی از این انواع تبلیغات، تبلیغ بوسیله بنرها و تابلوها و بیلبردها می‌باشد. امروزه اثبات شده که تبلیغات با تابلوهای زیبا و چشم نواز و پر از رنگ و نورانی در جذب مخاطب بسیار موفق عمل کرده. یکی از انواع این تابلوها که در صنعت تبلیغات بسیار کاربردی شده و در سراسر جهان از آن بعنوان تبلیغ برند های معروف بهره می‌برند, همین تابلوهای لایت باکس می‌باشد. این جعبه های نورانی که به رنگ بندی و داشتن هنر نورپردازی از درون خود چشم ها را جادو کرده و به خود خیره می‌سازند.

قیمت طراحی و چاپ لایت باکس

قیمت لایت باکس در حال حاضر بسته به میزان خدمات و جنس باکس و اندازه و میزان ضخامت تابلو و اینکه چند متر مربع باشد و برای چه منظور استفاده شود و از کدام نوع از انواع این تابلوها باشد، قیمت های مختلفی را دارد. مثلا تابلو مدل اسنپ فریم از همه مدل ها ارزان تر می‌باشد. و تابلو مدل فریم لس پارچه ای دو طرفه از بقیه مدلهای این تابلو گران تر می‌باشد زیرا متریال و کار بیشتری را برای ساخت می‌طلبد و قطعا هزینه ها افزایش می‌یابند. معمولا پارچه هایی که برای این کار استفاده می‌شوند، معمولی نیستند، زیرا به دلیل گرمای حاصل از نور چراغهای داخل باکس بایستی نسوز باشند تا دچار حریق نشوند، همچنین بایستی ضد آب و نانو باشند تا در مقابل باران و غبار خراب نشوند.

خدمات چاپ و ساخت لایت باکس

برای ساخت این تابلوها ابتدا پروفیل آلومینیوم متناسب با ابعاد مورد نظر آماده سازی می‌شوند ، بعد از آن بنا به انتخاب سفارش دهنده، پلکسی یا mdf یا پارچه بعنوان صفحه نصب SMD یا هر نوع لامپ دیگری به قاب پروفیل متصل می‌شود. در مرحله بعدی لامپ بر روی صفحه ی کفی کار نصب می‌شود تا بعنوان منبع نور دهنده، نور لازم برای درون باکس را تامین کند . سپس بنا به جنس تابلو که سفارش دهنده انتخاب کرده است چاپ پارچه بک لایت روی قاب مورد نظر قرار می‌گیرد. منبع تامین نور بسته به نوع لامپ از طریق برق ۲۲۰ ولت یا ترانس رابط که در درون باکس ها جایگزاری می‌شود، تامین می‌گردد.

در بعضی از انواع این تابلوها روال کار متفاوت است. مراحل گفته شده برای مدل فریم لس است که در صورت انتخاب نوع لایت باکس تغییر می‌کند. بعنوان مثال در مدل اسنپ فریم قاب پروفیل از دو طرف لولایی ساخته می‌شود و بک لایت در میان دو پلکسی شفاف مات قرار دارد که در کل روی قاب لولایی نصب می‌شود.

در دیگر انواع تابلوهای لایت باکس از جمله مگنت نوع خاصی از قاب پروفیل استفاده می‌شود که در حاشیه داخلی تابلو عمقی در نظر گرفته شده که لامپهای نواری در آن قرار می‌گیرد و همچنین در این قسمت مگنت هایی وجود دارد و پلکس ها با مگنت هایی که به آن متصل می‌شود به قاب متصل می‌شود و چاپ بک لایت زیر پلکسی قرار گرفته و ثابت می‌شود در قسمت پایین تابلو مگنتی از پلکسی یا MDF استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

Call Now Button